Kan inte släppa det...

Hur mycket jag än försöker så kan jag inte riktigt släppa det. Kan ju tycka att jag på fem dagar skall ha svalt tillräckligt många gånger för att inte längre vara irriterad och låta saken påverka mig, men icket. Jag förstår inte riktigt varför människor inte bara kan glädjas med andra utan istället måste hitta fel och förklaringar som suddar ut personens insats. Alla människor har olika förutsättningar och är bra på olika saker! Borde det inte då vara bättre att ge gödning och låta människor växa istället för att försöka stampa ner alla till samma gräsrotsnivå!?! Varför är det så många som till syven och sist tänker enbart på sig själv och hur de själva kan gynnas av saken?! Minst sagt frustrerande att höra denna missunsamhet och misstänksamhet!

Skönt iallafall med en riktigt intressant och givande diskussion med en kollega under fikat. Alltid roligt att dela erfarenheter och tips när det gäller både undervisning och forskning!
______________________________________________________________________
Life shrinks or expands in propoartion to one´s courage!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback