Valborg

Efter en helt fantastisk helg med syster , Malin och hundarna kändes lägenheten galet tom igår på kvällen och imorse när jag vaknade och det bara var jag och Chia igen. Valborgshelgen har kantats av långpromenader, god mat, god dryck och mycket trevligt sällskap!! Tog en sväng med hundarna upp på campus på valborg också så Chia fick miljöträna lite. Hon var galet duktig måste jag säga! Det är så kul att se vilka enorma framsteg hon ändå gjort/gör!

Kan inte förstå att det redan är maj-månad! Tiden fullkomligt springer iväg från mig! Inser med skräckblandad förtjusning att sommaren närmar sig med stormsteg! Försöker få kontroll på allt men det är fasen inte lätt. Har efter helgens diskussioner med en kollega, syster och Malin insett att jag alltid går in i allt jag tar mig för med 110% commitment. Jobbet, hunden, träning, hundträning, vänner, ja, allt! Måste lära mig att jag inte alltid gå all in med allt samtidigt, speciellt inte med tanke på externa faktorer som kan kasta all planering åt sidan. Kontenta: jag måste lära mig att planera in slack i mina planer så att jag inte blir lika sårbar inför externa faktorer. Måste även lära mig att sluta ha dåligt samvete och överkompensera allt annat när jag någon gång prioritera mig själv och det jag vill göra. Dock är detta lättare sagt än gjort, men jag skall försöka bli lite bättre på det i alla fall!   

______________________________________________________________________________________________
“The desire to find an all encompassing model of consumer choice has been described as the “pot of gold” at the end of retailing research rainbow.” – McGoldrick (1970)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback