Folk och fä

Jag förstår verkligen inte varför folk och fä måste gå mitt i vägen/trottoaren. Speciellt inte de som går eller cyklar i ett sådant fruktansvärt långsamt tempo. Helt omöjligt att ta sig förbi på både vänster och höger sida... sen har de mage att bli lite arga när cyklister eller andra fotgängare lite halvt trycker sig förbi eftersom de då blev rädd. Morr!! Gå på vänster sida så ska ni se att trafiken flyter på lite smidigare!! Blir galen på folk som promenerar eller cyklar i lustempo mitt i vägen... Blir framför allt galen på folk som absolut måste gå eller cykla bredvid varandra så där extremt långsamt utan att ta hänsyn att folk kanske vill förbi. Ibland känner jag hur hornen börjar växa i pannan på mig och jag får lust att bara köra på dem!

_____________________________________________________________________________
Dumhet är en egendomlig sjukdom. Den sjuke lider inte av den, utan bara hans omgivning.

Kommentarer
Postat av: Martin

Skrik bara "uuuuur spååååår!"

Postat av: Elin

hahah ska börja med det!

2010-11-18 @ 10:36:10
URL: http://meontheinside.blogg.se/
Postat av: Grisen

Helt rätt! Man går på vänster sida, man cyklar på höger och man tar upp max halva gångbanan (oavsett hur många man är). Fast det är väl en utopi att tro att människor faktiskt ska lära sig de där tre enkla reglerna nån gång.

2010-11-18 @ 14:54:54
Postat av: Elin

Tycker inte heller att det borde vara så svårt att lära sig, men som du säger det är kanske att begära för mycket av mänsligheten....

2010-11-18 @ 21:46:41
URL: http://meontheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback