Gott och blandat

Helgen har sannerligen varit som en påse gott och blandat. En hel del som snurrar just nu, gamla som nya saker sköljer över mig som ett vattenfall och jag känner mig en aning kraftlös. På grund av en händelse sköljer minnen över mig, minnen jag inte ens visste att jag hade. Ändå lite mäktigt hur en händelse kan bringa fram så starka minnen ur det undermedvetna. Dessa minnen för dock med sig rädsla och sorg. Jag vet att saker och ting är annorlunda nu, tider har förändrats och vetenskapen har gått framåt, men känslorna bubblar ändå upp. 

För att slippa tänka och minnas har jag hållit mig sysselsatt hela helgen. Blir lite arg på mig själv för att jag prioriterat som jag gjort, men rädslan tog över. Ska verkligen skärpa mig till nästa gång och konfrontera minnena istället för att gömma mig! 

Kroppen har känts lite trött i helgen, men har ändå fått till några bra träningspass, långpromenader i djupsnön och lite skidåkning. Var och såg Björklöven i fredags också och igår blev det middag hos Marie och Björn följt av utgång. Var väldigt längesen jag var på Rex och gårdagen levererade verkligen. Träffade på en hel del härligt folk och fick mig en rejäl ego-boost dessutom. Gött! ;) 

Har idag pyntat lägenheten så den är julfin. Saknaden efter familjen sveper alltid över mig vid dessa tillfällen. Saknar pepparkaks-bak med hela familjen till ljudet av samma gamla band med julsånger. Längtar väldigt mycket till julen och familjen just nu!
____________________________________________
You can run but you can not hide

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback