Kan inte låta bli...

Hade egentligen tänkt hålla denna blogg utanför valet och politiken men kan fasen inte hålla mig så här nära valet..

Måste börja med att säga att Lars Ohly´s bomb i TV denna afton känns oerhört löjlig då han plötsligt friar i utfrågningens slutminut. Känns som ett oerhört desperat försök att locka röster och verka mer mänslig. SUCK! Hoppas verkligen inte att detta lilla "trick" fungerar. Tycker verkligen synd om hans sambo som får ett frieri i en politisk debatt med eftertanke mer på själva valet än på henne.

När jag ändå är igång måste jag även ifrågasätta de rödgrönas förakt mot RUT men att de gör tummen upp för ROT. Dubbelmoral anser jag! Jag ser ingen skillnad i att städa hemma hos någon som att måla eller snickra hemma hos någon, förrutom att städandet är mer kopplat till kvinnor och snickrandet till män. Icke att förglömma att sedan ROT- och RUT-avdragen infördes har minst 18 000 nya heltidsjobb skapats. Det betyder att många människor har gått från arbetslöshet och svartjobb till sysselsättning, och att nya företag har startats. Omsättningen i hemservicesektorn har gått från 200 miljoner till 2.5 miljarder sedan rutavdraget infördes!! Reformen finansierar således sig själv i takt med att skatteintäkterna ökar och kostnaderna för olika bidrag minskar!

Jag tror att det är dags att den rödgröna oppositionen slutar dela in samhället i "bra" och "dåliga" arbeten. Det finns någonting bra och någonting dåligt i alla jobb. Att faktiskt ha ett jobb anser jag ger oerhört mycket mer till individens självförtroende och gör att utanförskapet minskar, varför kategorisera in och peka ut att vissa jobb är ovärdiga?!?!  

Ser fram emot morgondagens duell!


________________________________________________ 
Only time will tell!

Kommentarer
Postat av: Martin

Jag undviker allt vad politik heter eftersom det är fullständigt meningslöst att försöka påverka när alla politiker snackar lika mycket skit. Du verkar ju dock ha lite koll på startfältet, så kanske kan du tipsa om något parti som värnar om den personliga integriteten, vill sparka ut kommersiella intressen från maktens korridorer, eftersträvar en rättvisare skattepolitik, fokuserar på fler polisiära resurser istället för ny verkningslös lagstiftning och som framför allt sätter ner foten, river upp alla korkade lagar senaste regeringen fått igenom och säger nej till alla integritetskränkande internationella avtal.



Som grädde på moset får de inte heta Piratpartiet och/eller styras av ett gäng CS-kids som vill kunna tanka gratis film utan att behöva oroa sig för Antipiratbyrån.



Hittar jag inte ett sådant parti får mitt röstkort ligga orört.

Postat av: Grisen

Så du håller på "the bad guys" du. Aj då :/

2010-09-16 @ 10:09:52
Postat av: M

Bra skrivet!! Håller med till 100 %!

2010-09-16 @ 11:30:47
Postat av: Elin

Martin: Vad tänkte du då på för lagar som regeringen infört? Svaret på vart rösten skall läggas är oavsett Alliansen! ;)



Grisen: hahaha jo jag gör ju det! :) Ser dock mer oppositionen som the bad guys... eller kanske än mer som gänget som jobbar med glädjebudgetar och leksakspengar. ;)



M: :)

2010-09-16 @ 18:42:55
URL: http://meontheinside.blogg.se/
Postat av: Martin

IPRED-lagstiftningen och signalspaningslagstiftningen för att bara nämna ett par integritetskränkande och inkompetenta (för att inte tala om verkningslösa) lagförändringar vår nuvarande regering hittat på.

2010-09-16 @ 21:20:47
URL: http://www.bilgalning.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback