Kollaps

Både plus och minus den senaste tiden.. I fredags blev det hockey i Fjällräven Center för att stötta Modo. Skönt nog vann vi matchen och är kvar i Elitserien nästa år! Skönt! I lördags blev det poker!! Har inte spelat på ungefär 2 år, vilket säkerligen syntes på mitt spel men riktigt kul var det! Härligt att träffa allihopa också, blir ju inte så ofta! Söndagen bestod av promis och mys med Malin och Saphira. Söndagen avslutades självklart med söndagsmiddag. Dock har jag nog mest av allt sovit i helgen. Började i mitten av veckan en ny medicin-kur för att jag skall få sova mer än 2-4h per natt och den kuren har sannerligen sänkt mig. Är trött konstant och vill bara sova hela tiden!  

Pratade med min läkare idag på telefon för att säga att jag tänkte sluta med medicinen eftersom den gör mig så oerhört trött och seg, varpå jag fick en rejäl utskällning! Tydligen har, enligt henne, min kropp totalt kollapsat och att det är dags att jag tar det på allvar. Läkaren förklarade att jag ska vara ruskigt glad och tacksam över att jag överhuvudtaget orkar kliva upp ur sängen eftersom jag lika gärna kunde klassas som utbränd och vara sängliggandes pga för lång sömnbrist och för hög smärta. Att jag jobbar ska jag tydligen se som en bragd. Kanske inte så konstigt jag varit lite trött och mått lite dåligt sista tiden om kroppen kollapsat Det förklarar ju även varför jag inte sett några resultat av träningen, utan snarare tvärtom! :p Blir med andra ord inte att sluta med pillren trots allt. Har blivit beordrad vila och rejält med mat + onyttigheter fram till måndag för att kroppen skall kunna återhämta sig. Känns grymt tungt redan nu måste jag säga men tröttheten gör det nog ändå rätt lätt att bara sova istället för att träna.... Tydligen ska iallafall den värsta tröttheten släppa under veckan eller iallafall till helgen så då kanske jag börjar känna mig som människa igen!
Om en vecka ska jag få gå på min normala kost + börja träna som vanligt igen. Längtar redan!!! Passar ju rätt bra att stegtävlingen på jobbet börjar då oxå för jag lär vara galet taggad efter att ha vilat en hel vecka! :) 
___________________________________________________
what does not kill you makes you stronger

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror nog du gor sakrast i att folja den kloka doktorns rad ;) vila upp dig ordentligt, du behover det nog verkligen!!



Lycka till och ha en superskon vecka vannen :) miss you



puss

Postat av: Anonym

jag tror nog du gor sakrast i att folja den kloka doktorns rad ;) vila upp dig ordentligt, du behover det nog verkligen!!



Lycka till och ha en superskon vecka vannen :) miss you



puss

2011-04-13 @ 13:52:12
URL: http://baralini.blogg.se/
Postat av: Anonym

mmm det är ju det. Förbaskat tråkigt bara...



saknar dig också sötrumpa! kram

2011-04-14 @ 08:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback