People come, people go

Hur mycket vi än önskar att det inte vore så, så verkar det vara ett faktum vad gäller mänsliga relationer: Människor kommer och människor går! Någon som varit oss nära ena dagen kan snabbt försvinna från våra liv den andra. Inte nödvändigtvis på grund av döden utan ibland kan enkla omständigheter ta våra nära ifrån oss. Det är sorligt, men that´s life.

Det finns stunder, som denna, då jag tänker på människor som av en eller annan anlending vandrat ut ur mitt liv och människor som jag vandrat iväg ifrån. Kommer det någonsin att bli tid och tillfälle att återförenas? Inte bara en kort stund utan till den närhet det en gång varit? Många människor har lämnat Umeå och fler är på väg. People come, people go. And I´m still here, missing them so! 

Trots att jag trivs fantastiskt bra i Umeå blir det ibland lite tomt här. Saknar några av dem som verkligen känner mig. Vill ha dem nära! Telefonsamtal, e-post, facebook och meddelanden räcker som inte till. Trots distansen vet jag ändå att dessa människor kommer finnas kvar i mitt liv men att inte ha dem nära lämnar så klart ett litet tomrum.  

They say that home is where your heart is.. guess I´m homeless right now because I have put my heart on hold
_________________________________________
I keep danicing on my own


Kommentarer
Postat av: Martin

Gråt inga tårar för mig; jag finns blott en bloggkommentar bort. ;)

2011-04-29 @ 23:31:31
Postat av: Elin

tur de! :)

Postat av: Anonym

tell me about it..



kram sota du

2011-05-08 @ 18:11:37
URL: http://baralini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback