Debut på svenska dagbladet idag!

Jag måste vara den sämsta svampplockaren ever! Var ute i skogen igår också men kom hem helt utan kantareller än en gång... suck! Men skam den som ger sig! Snart drar vi ut igen! Det är ju så mysigt i skogen iallafall och ett plus är ju att jag definitivt vet vart jag skall hitta hjortron nästa år! Alltid något! ;)

Middag och mys med finaste Marie följdes upp med utgång på Allstars. Riktigt nice, dock lite dålig musik måste jag säga. Det som alltid brukar vara bra musik på Allstars i vanliga fall... Var längesen jag hängde med min Marie så det var gött att få uppdatera lite. :)
.
Idag kom vår artikel om bilen som konsumptionspryl med i Svenska Dagsbladet! Svenska Dagbladet! Oerhört mycket reaktioner och upprörda människor. Synd bara att folk läser artikeln lite tokigt... Vi säger ju inte att bilen skall bort för alla eller att alla kan vara utan bil.. inte heller säger vi att skatten bör höjas på allt, utan på det "onödiga" åkandet. Vi menar helt enkelt att det går att välja bättre alternativ av bilar om man behöver bil samt att det är viktigt att människor börjar tänka på hur vi använder bilen och varför! Jag kör själv bil men har nyligen bytt bil bland annat av den anledningen att prestanda som den förra bilen hade var onödig "lyx" och för nöjets skull.. inte nödvändig för att ta mig från punkt a till punkt b.... iaf enjoy the reading!
___________________________________________________________
You can go your own way!

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Jag läste din artikel i SvD och jag tror att folk tolkar det värsta ur er artikel då ni är relativt ospecifika i hur ni vill åtgärda problemet. Det är nog ingen som kör bil "i önödan" enligt sin egen analys. Bekvämlighet är en stor faktor. Men det ni föreslår är otroligt svårt att tillämpa utan metoder som inte skulle gå hem hos de flesta utan istället blir ett slags översitteri. Att angripa folk som köper bilar med "för mycket effekt" är ett slag i luften; hur många sportbilar går det på en familjebil (kombi) med svagaste motorn?

2011-08-29 @ 04:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback