Förbjuden frukt...

Att det som är lite förbjudet alltid ska kännas så oerhört lockande…Vad är det egentligen som gör att vi alltid vill ha det vi inte kan få eller göra det vi verkligen inte får?? Är det någon inre mekanism hos det mänskliga släktet som gör att vi dras till det förbjudna?  

Till exempel: Alltid när jag står bredvid eller bakom en polis (ja iof händer det inte så ofta, men när det väl gör det..) så får jag alltid lust att försöka ta deras pistol.. inser självklart att jag inte kommer lyckas och att det inte kommer va lätt att ta sig ur den situationen.. men ändå! Det kliar alltid i mina fingrar...

Eller när en bil står på tomgångskörning och lusten att hoppa in i bilen för att flytta den till nästa gata får en att se sig om efter eventuella vittnen..

Eller känslan av att bara vilja gasa, köra om och försöka köra ifrån en polisbil!

Kanske är det lite det som är grejen med oss tjejer och bad boys vs good guys också. Hur underbar och fantastisk en good guy ändå är så lockar ändå det där lite farliga eller förbjudna hos en bad boy…

Försöker skaka av mig känslan men kommer på mig själv med att tankarna vandrar tillbaka i samma riktning. Förbjuden frukt är den farligaste och mest förödande frukt det går att sätta tänderna i men ändå är det den som lockar mest! Oavsett vilken situation man står inför blir frågan ändå alltid den samma: stå emot och vara snäll och duktig tjej eller ge efter för det lite förbjudna??

läste av en slump mitt horoskop idag där det står "If you have ever been on a diet, then you know that it´s hard to resist temptation...........What you need to do now to achieve a goal - wheter it´s diet-oriented or not - is to indulge just a little bit. That way you take away some of the power of temptation"... hmmm låter lite som gyllene medelvägen..Kanske funkar?! ;) 

_______________________________________________________
I know I´m playing with fire but I don´t know why


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback