Sista februari

Har hakat upp mig på en grej och kan inte riktigt släppa det. Önskar jag bara kunde glömma det men skallen verkar vilja annat. Jag är alldeles för bra på komplicerat. Varför är det förbjudna alltid roligast och det som frestar mest?? Måste skärpa till mig så att jag inte ger efter för frestelsen, men ibland är det fasen svårt. ...inser hur lätt jag faktiskt skulle vika mig med lite uppmuntran, vilket är lite skrämmande. Skärpning nu Nilsson! Samtalet med underbara Lotta imorse gjorde ju inte saken bättre heller, snarare tvärtom, blev bara sugen på att ge efter för frestelsen! Fasen Lotta du ska ju se till att jag håller mig ifrån dumheter, inte peppa mig att göra dem! ;)

 

Har haft nära å kära behov ett bra tag nu.. det lättade avsevärt när syster va här och hälsade på men nu gör den sig påmind igen. Tur att sötaste Anna-Linda kommer hit på ons och stannar veckan ut så jag får en välbehövlig dos av någon som verkligen känner mig! Kan behöva ett sådant perspektiv just nu! Gjorde till och med en låtlista på spotify idag med hemlängtan-låtar.. bara massa låtar med home i sig.Saknar mor, far, syster och bror oxå! Måste åka hem å hälsa på föräldrarna och sen till Stockholm för syster och bror inom kort! Vet dock inte när jag skall hinna det.. :(

 

Har i övrigt haft en riktigt bra dag på jobbet! Grymt skönt att fokusera och stänga ute allt annat och begrava sig i arbete! Lämnade det som jag inte fick till och fokuserade på annat idag vilket resulterade i en mycket produktiv och bra dag! börjar jag dock bli trött i bollen å då flyger tankarna iväg igen.. men nu är det skärpning och ett sista jobb-ryck för dagen innan det är dags att packa ihop och förbereda sig på långpromis, ett pass i gymmet och ett zumba-pass! :)

 

Btw..är det inte helt galet att februari är slut redan?! Våren närmar sig med stormsteg! :)

________________________________________

Playing with fire


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback