Monday

Tiden går verkligen galet snabbt! Bara ett par dagar kvar innan jag måste bege mig hem till Umeå igen. :/
Helgen har varit fantastiskt bra! I fredags träffade jag en hund-psykolog med Chia. Galet roligt och väldigt nyttigt. Vi fick en hel del tips och trix att tänka på och att träna på. Måste säga att jag redan märker skillnad! :)
På kvällen va vi 6 glada brudar som käkade tacos, såg på Let´s dance och drack cocktails. Blev en spontan liten utgång på Lemon Bar där vi slog klackarna i taket! Grymt rolig kväll! Tack tjejer!
Mina söta pinglor med cosmopolitan i högsta hugg! :)

Lördagen började promis följt av ett besök hos frisören och en sväng på stan. På grund av Stockholms oerhört dåliga system när det gäller snöplogning fick vi gräva fram bilen som satt fastkilad mellan plogkanter. Tack och lov dök en trevlig grabb upp med en spade och hjälpte oss få loss bilen! Syster brände iväg till stallet och jag tog en långpromis med Chia. Avslutade promenaden i hundrastgården där Chia fick busa med en liten valp och en labrador. Då Chia sprungit trött på de båda hundarna och de lämnade hundrastgården dök de upp två nya hundar som Chia började fjäska för.. Blev att stanna en stund till så Chia tog knäcken på även dem. Väl på väg hem insåg jag plötsligt att jag inte hade någon nyckel till lägenheten. SUCK! Ringde syster men hon hade så klart precis kommit fram till stallet (som ligger 1h resväg bort). Blöt och kall (det regnade lite) efter över 1h promis och bus var jag inte direkt på humör att sitta i över 2h och vänta i trapphuset. Som tur var svarade sötaste Anna-Linda så det blev en promis till henne och en klappgrötsdejt istället! Mjums! Fick även massage så de va ju bara bra att jag blev utelåst :)
Klappgröt och mys i bästa sällskap

Lördag-kväll var tänkt bli lugn och bara hemma mys, men plötsligt dök Märtis upp med en flaska vin. Något glas +en shot senare var vi på väg mot söder för att möta upp lite trevligt folk! :)
Gårdagen spenderades mestadels i soffan framför skidorna. Kvällen spenderades hos underbara paret Egland med ruskigt god middag (som alltid hemma hos Anna-Linda och Pelle) och sällskapsspel! Helt perfekt avslutning på en mycket trevlig helg!
Denna dag började minst sagt dåligt! På morgonpromisen med Chia fick hon syn på en kanin som sprang över gångvägen och på ren instinkt drog hon till för att springa efter kaninen. På grund av isen på vägen och det överraskande rycket i kopplet flög jag omkull. Smärtan i nacke och rygg var helt olidlig. Söt som Chia är så pall-nitade hon direkt hon insåg att jag ramlat och sprang fram till mig. Fick hjälp av henne upp och mådde ruskigt illa på grund av smärtan. Kände mig alldeles svimfärdig och det svartnade rejält för ögonen för varje steg. Tur att Chia är van. Med en hand på hennes manke för stöd och hjälp tog vi oss hem i sakta mak. Är så stolt över tösen min! Väl hemma, hittade syster (som tur var) sina smärtstillande och shit vad det hjälpte. Känner mig fortfarande alldeles lullig hahahah...
_________________________________________
I let the bad ones in and the good ones go

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback