Doft av barndom

I onsdags firade vi ett gäng av våra studenter som nu tagit examen. Diplomeringsbal med allt vad det betyder. Måste ändå säga att årets diplomeringsbal var rätt lugn. "På min tid" (som jag brukar säga allt oftare...inte bra) så var det lite mer action under denna högtid. Studenterna idag är så ordentliga.. på gott och på ont. :)


Malin och jag


Maira och Mattias under middagen

Igår packade vi Grålle och begav oss till mor och far. Här är allt som vanligt, du vet vad du får och du behöver inte bli överraskad. Mor följde med på kvällspromisen igår och vi hittade liljekonvaljer i skogen. Plockade med oss en liten bukett så nu doftar det barndom i huset. Liljekonvaljer och vitsippor är för mig väldigt förknippat med barndomen. Kommer så väl ihåg alla stop vi gjort på väg hem från mormor och morfar när vi stannat till vid väggrenen för att plocka vitsippor och liljekonvaljer. Ljuvliga minnen som gör mig glad samtidigt som det får mig att än mer sakna mormor.
Fantastiskt skönt att vara med familjen en helg (bror och mia, ni saknas). Saknar att ha dem nära så nu är det bara att njuta en helg!
________________________________________________________
No, I don't wanna leave, but I must keep moving ahead
'Cause my life belongs to the other side
Behind the great ocean's waves.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback