Vad skulle du välja? Tröttis eller tjockis?

Full fart på jobbet igår och idag också dessutom! Gött! Gillar början på veckor, får alltid så mycket gjort de första dagarna på veckan! Tankarna springer dock lätt iväg för mig till både bra och mindre bra områden. Har hittat ett universitet som jag verkligen skulle vilja åka på forskarutbyte till och självklart smiter tankarna iväg lite dit. Hur ska jag få in en fot så jag blir inbjuden? Vart skall jag söka pengar för att finansiera resan? etc. etc. Har även hittat en konferens som jag vill åka på i slutet av året och tankarna springer därför iväg till finansiering av den och om jag överhuvudtaget kan få ihop något att skicka på bara några veckor då deadline är snart. Är ruskigt sugen på att resan och få komma bort ifrån Umeå ett tag... Bara att försöka få det att hända helt enkelt!

 

Igår blev det en trevlig och god middag på Vita Björn med kollegorna på och blivande kollegorna (nek och statistik). God mat och trevligt folk! Perfekt liten måndags-pepp! :)

 

Just, surrade med min läkare imorse också. Nu har hon nya grejer på g som hon vill att jag kanske testar efter semestern.. är dock skeptisk. Har slutat med den förra medicineringen (lr drogerna kanske man skall kalla det) pga att min kropp inte riktigt tålde dem så nu är sömnproblematiken ett faktum igen. Håller på att avgifta kroppen från medicineringen nu så får vi se vad som händer sen. Skall tydligen gå på en rejäl detox kur nästa vecka för att rensa kroppen från medicinen. Känns lite läskigt, ska få matschema imorgon men fick en känsla av att det nog inte är så mycket mat på schemat.....Avgiftning sen semester utan medicin och ett par veckors jobb sen skall det utvärderas om vi skall testa någon ny. Känns som att jag skall välja mellan pest eller kolera just nu. Medicinen gör att jag kan sova mer än 3-4h per natt men den gamla medicinen gjorde att kroppen svällde på mig. Så med andra ord: Vill jag vara tröttis (med risk för ännu en kroppslig kollaps) eller tjockis?! hahaha härliga valmöjligheter! Iof kanske den nya medicinen inte har samma negativa effekt på kroppen som denna haft men man vet ju aldrig. Sov ju iallafall bra när syster var här i helgen så sömnproblemet kanske försvinner med sällskap?!? ;)


Tog en rejäl promis i skogen med lillgrisen för att rensa tankarna lite. Galet så härligt det är att bara komma ut i skogen en stund och andas. Tankarna bollas i alla möjliga håll och på något vis känns det alltid bättre efter några timmar i skogen. Mys!
_________________________________________________
What does not kill you makes you stronger!

 

_____________________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback