Mörbultad

Igår mötte jag upp E för lunch. Har inte sett denna underbara tös på väldigt länge men det är en sån där människa som allt bara stämmer med. Diggar denna tös och ser verkligen fram emot nästa gång! Hann även med en promis med både lilla och stora Grisen i Vasastan och Kungsholmen igår. Alltid lika trevligt att träffa den karln också. Middag och mys med finaste Anna-Linda i måndags och på fredag får jag träffa både dessa härliga människor samtidigt! I like it! :)
.
Hade turen att få en tid hos min naprapat här nere i Stockholm igår! Är helt mörbultad och öm.. känns som att jag blivit påkörd av en lastbil ett x-antal gånger. Jag som är rätt gosig och kramig av mig är idag skeptiskt till ens en kram bara för att jag inte vill att någon ens nuddar min ömma rygg.. Så går det när huden måste ryckas lös från bindväven för att ryggen åter igen ska få blodcirkulation. Sen är han ruskigt bra på att hitta alla triggerpunkter och verkligen komma ner på djupet så att musklerna ger vika samt att knäcka nacken och rygg. Finns ingen som denna man! Dock är det inte speciellt skönt just där och då. Jag biter ihop, slappnar av och försöker andas genom smärtan samtidigt som tårarna tyst rinner. Tydligen va jag inte lika illa som förra året när jag var till honom för första gången, men han fick inte bort allting trots att han går hårdare åt mig än andra (eftersom jag tål det och vi har så lite tid) så på fredag är det dags igen! Får hoppas att svimningarna och domningarna i händerna försvinner lika länge som förra gången jag var till honom! :)
.
Idag tog jag med mig Chia för en mysig långlunch med kollegan E på fridhemsplan. Första gången för Chia på restuaurang och hon skötte sig faktiskt galant. Skällde till ett par gången när några hundar gick förbi utanför, annars låg hon så tyst, snäll och stilla bakom mig under hela lunchen. På väg hem i tunnelbanan fick vi dock fly från ett par alkoholiserade kvinnor. En klappade till mig med en tygpåse när jag gick förbi och skrek något om att jag skulle faan inte göra så igen för då skulle hon ta mig.. vet inte vad jag gjort som störde henne när vi gick förbi men hon va rasande iaf. Chia började så klart morra å skälla på henne när hon slog mig så tog jag till det långa benet före och halvsprang därifrån så att lilltösen inte skulle bli mer upprörd över hur en främling behandlar matte. Kanske inte det smartaste att ge sig på någon med en dobermann i kopplet...
.
nej, dags för ytterligare några timmars jobb innan syster anländer! :)
__________________________________________
Du är trygg hos mig, jag är för alltid din
Och ingen djävul kommer någonsin röra vid ditt skinn
Varje ed är sann och de har svurits medan blodet rann
När jag bevisat vad jag kan
Din dobermann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback