Alltså vissa människor.....

Hade en ruskigt härlig start på promenaden denna soliga höstmorgon! Chia skötte sig lysande vid alla hundmöten, till och med när hon var lös vände hon på klacken direkt och kom studsande. Trots hundar som gjorde utfall studsade hon bara lätt vid min sida och ville busa med matte. Galet nöjd och glad var jag när vi började bege oss hemåt. I tunneln under E4:an mötte vi dock en tant (50+) med hennes collie i flexikoppel. Jag stannade till för att ge henne en chans att "håva in" sin hund men tanten fortsatte bara som vanligt och lät hunden göra vad han ville. Jag ropade till henne  lite snällt "kan du plocka in din hund?".. fick till svar "men han är jättesnäll" och fortsatte framåt... Jag fick därför backa med Chia och ropade till henne igen med lite skärpa i rösten "plocka in hunden".. tanten sket fullständigt i det och sa att han bara ville hälsa och att han var snäll å inte gjorde någonting. Jag förstår verkligen inte sådana kommentarer.. jag menar, vad är det som säger att min hund är snäll?? Hon kanske skulle hugga eller spöa skiten ur hennes hund om hon släpper fram honom?! Det vet ju inte hon... Nu skulle Chia inte gör det, men hon skulle definitivt morra, skälla och försöka köra bort hunden. Hon blir stressad och osäker vid face-to-face möten med andra hundar och därför vill jag inte att hon ska behöva hälsa på andra hundar på det viset. Jag blev således tvungen att fösa hunden åt sidan med mitt ben samtidigt som jag tråcklade förbi Chia på andra sidan... Tanten tyckte att jag var tramsig som inte lät hundarna hälsa och uttryckte något om hur onödigt mitt agerande var. Jag lackade då ur totalt eftersom hennes hund åter igen va på väg åt vårt håll istället för att fortsätta framåt. Jag blir mest arg över att detta förstör min träning med Chia en aning, när jag försöker få Chia att förstå att vi inte behöver bry oss om mötande hundar eftersom de bara går förbi och försvinner, men så händer sånt här!! MORR! JAg råkade skälla ut och svära åt tanten på grund av denna frustration. Några fraser jag fick ur mig var "du kan ju för i h-vete inte låta hunden gå fram till vem som helst" "jag skiter fullständigt i om din byracka är snäll eller inte, jag vill för f--n inte utsätta min hund för sånna idiotiska konfrontationer"... fick ett jävla idiot du borde inte ha hund till svar... undrar vem som inte borde ha hund jag...
.
... morr! känner fortfarande hur jag kokar trots att det gått några timmar. Förstår inte hur folk tänker. Det är faktiskt inte så många som gillar när det strosar fram en främmande hund, oavsett om personen i fråga har hund själv eller inte. Var är respekten för sina medmänniskor?!??
.
När vi kom ut igenom tunneln såg jag att det stod en annan dam med sin hund och kämpade på gräsplätten bredvid tunneln. Hennes hund var helt tokig, slet, drog, hoppade, skällde i kopplet. Den damen tittade på mig och ropade. Bra talat!.... skulle tro att hon mötte tanten innan jag gjorde.. att folk inte lär sig.
.
Inte likt mig egentligen att bli så förbannad och att faktiskt säga något.. Jag brukar mest koka och gå därifrån men nu spillde det över.....
______________________________________________
R-E-S-P-E-C-T 
Find out what it means to me 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback