Påsk i Björnrike

Har landat hemma i soffan och slås redan nu av en längtan tillbaka till "fjälls". Har sannerligen haft det helt underbart hos farmor och farfar. Björnrike levererade som alltid!
.
Anlände torsdag lagom till middag med farbror+fru, mor+far och farmor+farfar. I fredags blev det 14km längdåkning med Chia på förmiddagen och en eftermiddag i slalombacken med härligaste syskonen Viklund. På kvällen anlände syster och gjorde stugan komplett.
.
Lördag förmiddag bestod av slalom och på eftermiddagen fiskade jag upp Märta för en sväng på längdskidorna. 8+3km klarade vi av på ett helt ljuvligt spår i Storhogna. Spåret gick i kringelkrokar uppför en backe och vi fick passera liften ett par gånger. Riktigt härligt spår och kul att få lite tips från Märta.. Nu har jag lite bättre koll på vilken växel jag skall köra på! ;)
Syster, mor och far vilar lite i solen! :)


Finaste Märta i skidspåret


Chia är laddad för att ge sig iväg... skäller en del på matte som tydligen är seg... :)
.
Även söndagen bestog av en förmiddag på slalomskidorna och en eftermiddag i skidståret i Storhogna. Även denna dag klarade vi av 8+3km men denna gång i ett ruskigt bra tempo! :)
I måndags testade syster att köra Chia innan det var dags för henne att bege sig hem till Stockholm. Tror hon tyckte det var rätt roligt men kanske lite svårare än vad hon trodde?! ;) Jobb resten av förmiddagen och sedan en sväng (drygt 10km) på längdskidorna i Björnrike.
Syster och Chia
Sorry sis, var tvungen att lägga upp denna.. går ju inte att hålla sig när jag lyckades fånga en vurpa på bild juh! ;)
.
Igår åkte jag åter igen till Storhogna för att besegra skidspåret. Även denna gång 8+3km. Eftermiddagen spenderads med jobb följt av en löptur upp till spårcentralen och hem igen.. Kan lova att det inte var mycket kräm kvar i mina ben efter den löpturen... känns nästan som att jag varit på träningsläger juh! haha.. Tur jag har fått en massa god mat å dryck som kompenserar upp det hela! ;) Allt smakar verkligen bättre i fjälls.. på något vis så förtjänar man den där whiskeyn, ölen, bastun, vinet, drinken, maten etc. Kan bara sammanfatta denna påsk som helt lysande! Saknar redan farmor och farfar (plus övriga familjen och släkten så klart)! När jag blir gammal vill jag också bo så där precis vid slalombacken i fjällen!
Chia myser med farmor.
___________________________________________________
Walk of life

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback