41 dagar kvar

Mysigt som alltid hos Malin igår. Lilla Saphira är sannerligen en liten solstråla som rockar med gåvagnen! :) Blev lite opeppad på att bege mig ut i kylan och köra skidor måster jag erkänna men ville inte svika laget så det vara bara att köra på. Dock var ingen ur laget där så jag fick köra själv.... Chia gick iallafall som en raket! Synd bara att vi svängde åt lite olika håll på ett ställe så vi fick ett stop och Chia lyckades gå på fel sida av mig så att vi lindade in oss i linan. Tog typ 1min att snö allt på plats men trots detta tog vi oss runt 4.48km på 12.30. En förbättring helt klart! Chia verkade dock lite besviken och sur över att det var över när jag bytte ut henne mot Gizmo efter ett varv så där fanns det mer krut kvar! :) Gizmo gick inte lika bra som han gjort tidigare. Han var inte alls intresserad av att springa ifrån de vi körde om utan ville vända och vänta in vilket gjorde det krångligt då det är lätt att råka köra över linan å trassla in sig när den inte hålls sträckt. Väl tillbaka vid bilen va Chia fortfarande på g så vi tog ett bonusvarv, bara för att. Hon gick på riktigt fint det varvet också, men kom ikapp ekipaget med pulka som stod stilla och strulade i en ruskigt brant backe så där blev det tvärstop och svårt att komma igång efter igen...tur det inte var så långt kvar för när hon insåg det drog hon på igen...mot köttbullarna! ;) Riktigt roligt pass trots kylan med andra ord... men oj så skönt det var att ställa sig i en varm dusch och sedan krypa ner i soffan under filtar med en kopp Chailatte och en husmans. :)
.
Är lite sugen på att ställa upp i motionsklassen på tävligen på lördag (om det inte ställs in pga kyla dvs.). Men har ju aldrig tävlat, Chia löper så jag vet inte om hon kommer vara på humör att dra som igår eller omotiverad som i lördags...+ att jag är lite rädd för den där backen..Inte så mycket för att den kanske kommer förstöra för oss utan mer om någon ligger bakom oss där och vi lyckas förstöra för någon annan.... Har inte åkt den backen tidigare utan trott att spåret går rakt fram och inte till vänster på det stället (har tappat typ 600m i längd på ett varv, inte konstigt jag mäter upp 4.48 istället för 5km som de säger att spåret är).. men Chia verkar ju gilla spåret (kanske inte backen då men) och går på fint där.. hhmmmzzz tävla eller inte tävla, det är frågan??
.
Blir en hel del surr om skidåkningen på bloggen nu, men kanske inte så konstigt då det upptar större delen av min fritid.. sen är det ju så kul och även kul att vi förbättrats från förra året och att vi fortsätter utvecklas så ni får stå ut helt enkelt ;)
Bild tagen av Åsa på Vindelälvsdraget 2011.. 41 dagar kvar till start... längtar!!
_________________________________________________
'Cause when the feelin's right I'm gonna run all night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback