Feed your brain!

Oj så denna vecka springer iväg då hela dagar är uppbokade i workshops. Igår undervisning. Idag och imorgon kurs i structural equation modeling i Amos.. kan lova att det snurrar i skallen just nu. Nytt program, ny metod och fördjupning.. KUL! Inser dock hur nördig jag är... inser även hur mycket jag har att lära. Det är konstigt det där.. ju mer jag läser och lär mig desto mer inser jag att jag inte kan och hur mycket det finns som jag skulle vilja läsa och lära mig. Jag skulle nog aldrig trivas i att ha ett jobb där det är samma varje dag. Nog för att det ibland skulle vara skönt att kunna gå på autopilot å i princip göra jobbet i sömnen men jag behöver utmana skallen... få tänka, analysera, utmana och föda hjärnan med ny kunskap!!
.
Känner mig rätt kluven...igen... som vanligt! Känns lite som att livet sparkar undan fötterna på mig så fort jag lyckats kravla mig upp igen. Varför kan inte allt bara få vara bra samtidigt?? eller iallafall kan det väl få vara bara ok?! Well, bara att ta ett djupt andetag, försöka slappna av och försöka blockera det negativa!
______________________________________________________
Even when I'm a mess
I still put on a vest
With an S on my chest
Oh yes
I'm a Superwoman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback