It´s a great day to be alive

Helt underbart att vakna och känna energi pumpa i kroppen igen! Har varit lite seg på morgonen ett bra tag nu men både igår och imorse fullkomligt studsade jag ur sängen vid 5-snåret, skakade liv i Chia och sen tog vi oss en härlig promis runt ett tyst och mörkt Haga! Mys! Har till och med hört fåglarna kvittra...är det på väg att bli vår redan??

Hade igår en ruskigt produktiv dag på jobbet. Fylld av energi och glädje har orden bara pepprats ner i en artikel som jag faktiskt tror börjar bli rätt klar och dessutom rätt bra... jag säger tror för jag vet hur det blir efter att handledarna har tittat på den.. genast är det mycket jobb kvar innan den är redo att skickas in, men nu känns den bra iallafall! :)
.
Begav mig lite tidigare från jobbet igår (det hade jag sannerligen förtjänat) för att hinna införskaffa valla, vallajärn och lite annat smått å gott till skidåkningen innan det var dags att fiska upp Gizmo och sen Chia för en sväng på Umåker. Bestämde mig för att köra båda hundarna samtidigt direkt för att få en känsla av om det överhuvudtaget går eller om de har för olika fart och steg. Är ju lite svårt att avgöra det när jag kört antingen båda eller iallafall Chia en sväng innan jag kopplar ihop dem som jag gjort tidigare. Dock lyckades jag ta fel spår (får iaf åka där med hund också) så det blev rejäla stigningar och utförsåkningar istället för helt ok uppförsbackar.. Blev därför inte lätt att avgöra hur de går tillsammans så jag måste prova någonstans där det är mer flackt. Fick dock känslan av att Gizmo inte riktigt hänger med i Chias tempo... men som sagt, en flackare bana så ser jag bättre!
.
Är en aning stolt över att jag avslutade kvällen med att för första gånger någonsin valla mina skidor helt själv. Resultatet ser iallafall bra ut men det återstår väl att se ikväll... :)
__________________________________________
And it's a goofy thing but I just gotta say
Hey, I'm doing alright

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback