Midsommar 2012

Startade i torsdags med en roadtrip med sötrumpan! Tog ett bra tag att ta sig ner till Stockholm då vi stannade tre gånger för promenader, lite vila (nacken krånglade lite) och mys i solen. Midsommarhelgen har redan från den starten levererat! 
Lite mat och godis i solen! Mysigt att äta ute :)
 
Fredagen startade i stallet. Långpromis och sen kolla när syster red sin West. Riktigt mäktig häst det där. 1.75 i mankhöjd och ett härligt pampigt steg. Mysgris är han dessutom. Förstår inte riktigt hur syster har lyckats få till denna häst så bra, men rackarns vad hon har jobbat med honom dessa månader. Nu ser han iallafall galet bra ut! 
Chia myser, Syster och West skuttade några bommar. 
.
Midsommarfirandet fortsatte med fem-kamp i solen med härligaste gänget följt av sill, grillning, efterrätter, vin och så klart en hel del snaps. :)
Fem-kamplekar, stafetter, syster myser i fönstret och Danne dansar kring "midsommarstången". 
.
Även lördagen spenderades i stallet. Denna gång tog vi en promenad tillsammans. Jag med min lilla vovve, syster på sin stora häst. För att hålla samma tempo som den långbenta hästen var det bara att sträcka ut benen och traska på. Var dock tvungen att släppa när de började trava. Fick mig iallafall en rejäl promenad i härlig miljö! Trötta efter midsommarfirandet och stallet blev det häng i soffan på kvällen med J och en film. 
Härlig promis i mysig milijö. Syster och West kom i galopp tillbaka till oss. Riktigt snyggt par! 
.
Även gårdagen spenderades i stallet. Promis för mig och sedan kikade jag när syster red. På något vis slutade det hela med att jag kastades upp på hästen och fick testa honom. Jag som aldrig skulle rida igen?!? Vad hände?! West är inte direkt en häst som du kan "åka häst" på utan det kräver verkligen att du jobbar hela tiden men shit så härlig han är. Tror dock att det var rätt tydligt att jag inte ridit på ett par år nu, gick över förväntan ändå måste jag säga. 
Jag och West. 
.
Idag jobbar jag från syster och imorgon drar vi norrut. Skönt med lite milijöombyta vad gäller jobbandet. Började bli lite less på mitt kontor, dock saknar jag gänget i Umeå. Gäller att jag presterar denna vecka så att jag verkligen kan slappna av och vara ledig på Malta nästa vecka! Ändå galet. Nästa vecka drar jag till Malta! Längtar otroligt mycket! 
__________________________________________________________
jag kan inte fatta att, jag tappade bort dig
säg vart är du nånstans, står och skriker ditt namn
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback