She owns the night

 
Trots en sen natt ute på dansgolvet vaknade jag (som vanligt) tidigt imorse. Ovanligt nog var det dock en hel del folk ute och promenerade, jag som annars älskar de där tidiga promenaderna/cykelturerna när det bara är jag, Chia och tystnaden... Efter lite jobb fick jag oväntat besök vilket ledde till en massa kaffe och surrande i flera timmar. Mycket trevligt måste jag säga och det blåste bort tröttheten från gårdagens festligheter direkt!
 
Har i övrigt en sådan där dag när jag både längtar framåt och tillbaka... tillbaka till härliga minnen som jag önskar jag fick uppleva igen. Tillbaka till tillfällen då livet kändes så där extra enkelt och perfekt. Längtar samtidigt framåt med nyfikenhet. Hur kommer mitt liv att se ut om två år då jag (förhoppningsvis) fått min doktorstitel. Vad är då nästa äventyr? Framåt om 10 år och vart jag då står och hur mitt liv då ser ut. Well, kanske bäst att komma tillbaka och landa i nuet...
________________________________________________
But when the lights go down and she's out on the floor,
The freak comes out and she loses control.

Trackback