10 dagar kvar....

Vilken underbar helg det varit!! Strålande sol och en massa skidåkning! I lördags provade jag att köra Chia tillsammans med Pirak (en lagmedlems hund). Det flög på riktigt bra första 8km men sen kom Pirak på att han sprang bredvid värsta bruden så då fokuserade han enbart på henne, försökte pussa på henne, nosa henne i rumpan (ja i farten) och  när inte det funkade la han sig på rygg utanför spåret. 13km blev det tillslut iallafall. Plockade därefter ut Gizmo för en sväng. Bestämde mig för att fiska med Chia men släppa lös henne efter ett tag så hon fick springa med lös. Efter 1km släppte jag av henne, sen va Gizmo mest intresserad av att spana efter henne så efter km nr 2 släppte jag lös även honom så de fick springa bredvid när jag övade teknik i det härliga solskenet restrerande 5.5km.
.
Kvällen spenderades med Marie. Middag och vin följt av utgång med trevligt folk! :)
Imorse efter frukost insåg jag att min hund inte längre var i närheten... hittade hjärtat i sovrummet, i min säng (nej hon får inte vara i sängen). Pluttan va nog fortfarande trött efter gårdagens pass! Fick till och med väcka upp henne eftersom det var dags att åka å träna! :)
Sötrumpan min! Går ju inte att bli arg på henne när hon ser ut så här!
.
Fiskade upp Gizmo och begav oss till Nydala för körning med laget! Satte ihop båda direkt denna dag eftersom de gått rätt mycket dagen innan. Flög på bra i början men mot slutet blev lilleman rätt trött, vilket inte är så konstigt för han har ju inte gått så långt tidigare. Idag gick de iaf på bra tillsammans och hjälptes åt fint.
Roger och Tjorven på väg mot mål. Ruskigt härligt väder bjöd denna dag på!

Efter drag blir det mys med Åsa V och Annika! Pirak ser ut att trivas rätt bra. ;)
.
Nu är det bara 10 dagar kvar till vindelälvsdraget! :)
_________________________________________________
It´s a good day, a good day to be alive!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback