Vindelälvsdraget 2012

Tänk så fort fyra dagar går! Är galet trött och har ont i hela kroppen men är samtidigt oerhört glad, lycklig och full av energi! Det har sannerligen varit fyra helt fantastiska dagar! Åkte upp i onsdags. I torsdags hade vi vilodag så det blev till att vara handler och hejja på övriga i laget istället. Strålande sol och plusgrader både torsdag, fredag och lördag gjorde spåren rätt smöriga och tunga att åka i!
.
På fredagen var det då äntligen våran tur att få åka. 8km i smöriga spår och med ett par skidor som jag hade vallat med -8 till -16 graders valla gjorde det rätt tungt men vi lyckades ändå åka på samma tid som vi kört den sträckan på ett par gånger i välpreparerade skidspår. I lördags var det dags för oss att åka samma sträcka som vi gjorde förra året. Med skidorna preppade av Roland i laget så var vi redo. Ifjol tog vi det spåret på 27min men detta år gick vi i mål på 17min! Är galet nöjd med den förbättringen! Vi fick till och med köra om två ekipage (varav ett var dubbelspann) men blev sen omåkta av två andra dubbelspann. Det andra ekipaget lyckades vi iallafall hålla ryggen på och sedan även köra bredvid hela vägen in i mål! Idag var en sträcka struken pga underlaget så på min sträcka blev det en liten start istället. De första tio lagen fick gå iväg med en minuts mellanrum och sedan gick vi iväg fem och fem med ett par minuters mellanrum. Blank-is gjorde det omöjligt att köra fristil på största delen av spåret så det fick bli till att borra ner huvudet och mata stakning. Lyckades trots detta ta mig in på en tid vi lyckats köra den sträckan på några gånger tidigare.
.
Med andra ord har draget gått klart över förväntan! Det är sannerligen helt fantastiskt att omges med så härliga människor som vi har i laget! Den peppning, stöttning och glädje som jag får av det laget gör sannerligen att jag lyfter mig och presterar bättre! Kul att få massa tips också som gör att både hund och jag lyckas bättre! Chia har varit helt fantastisk! Nu ligger hon däckad... livet som draghund är hårt! ;)
.
Fastnade visst på två bilder som Vindelälvsdragets fotografer tagit.. 
Torsdagen: Hjälper Susanne iväg med Kajsa och Spira medan Peter flämtar i bakgrunden efter sin sträcka


Fredagen: Har släppt av Chia och tar mig stapplandes sista biten för att lämna över stafettpinnen!

_______________________________________________________________
I am the one and only

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback