Ännu en helg har passerat

Tiden flyger fram och jag har kanske inte varit den mest frekventa bloggaren trots mina löften innan jag åkte hit.. Ber om ursäkt för detta och lovar att försöka att bättre mig. :) 
 
Mycket har hänt sen sist. Var på 4-schools conference i fredags på Colombia University. Tydligen har de varje år en heldags konferens för doktorander och professorer från Yale, Wharton, NYU och Colombia. Riktigt trevligt event, bra talare och intressanta diskussioner. Det är verkligen sjukt intelligenta människor här! 
 
I lördags tog jag mig till Washington för lite sightseeing. Helt underbar stad och härligt väder. Lite lustigt när jag sprang mot bussen (som jag med nöd och näppe hann med) så ser jag Erik från byvägen hemma i Nyland. Vi stirrade rätt rejält på varandra innan han ropade. Han och hans fru var på smekmånad. Helt galet vad världen är liten ibland! Grymt kul att se dem men lite trist att jag var tvungen att springa iväg direkt...
 
 
Cherry blossom
The white house! 
Arlington
 
Lyckades bränna mig trots att det inte kändes så varmt ute så när jag kom hem och såg mig själv i spegeln skrattade jag gott. Tomat är en underdrift! Är fortfarande lite lätt röd men hoppas att det skall övergå till en fin bränna snart ;) 
 
Söndagen spenderades med långpromenad i solen och min först NBL match. Fick i veckan reda på att sixers hade dock redan missat slutspelet och att söndag var deras sista för säsongen så åkte dit på vinst och förlust för att försöka få tag på en biljett. Underhållningen runtomkring, arenan, folket och allt är verkligen hur häftigt som helst! Är så glad att jag fick tag på biljett!! 
 
Go sixers! 
 
Denna dag har dock inte varit så lysande. Fick reject på en artikel som varit inne i över 6 månader med kommentaren att det är ett bra papper men passar bättre i en retail journal istället. Tungt! Iof bra att de gillar papperet för då behöver ju inte mycket ändras innan jag skickar till ny journal men drygt pga de långa processerna.. Är ju som att hamna på noll igen. Rejält slag så här när det bara är ett år kvar. :(
 
Tur att jag skall ut och dricka lite öl med 4-seasons gänget nu ikväll... känns som att det behövs! 
_________________________________
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback