Överpeppad!

Nu kommer ytterligare ett sådant där överpeppat inlägg... känner att det böjar bli många av dem så tänkte att jag skulle varna i förväg ;) 
 
I torsdags var Philip Kotler (ja marknadsförings textbok-Kotler!) på besök. Som vanligt kickades det igång med gemensam lunch och vid 14 fick vi doktorander en timme med honom innan han skulle hålla sin presentation för alla. Diskussionerna är verkligen oerhört givande på dessa seminarier! Dagen avrundades med bubbel och snittar på hotellet bredvid skolan. Fick dock vika av lite tidigare från mottagningen för att möta upp syster vid lägenheten. Fick med mig en jet-laggad och trött T ut på middag och sedan till tap house för ett par glas. Måste säga att Kotler överraskade mig lite! Trodde inte han skulle vara så charmig, mjuk, öppen och intresserad. Han gick igång rejält när jag sa att jag var från Sverige och höll en liten utläggning om hur bra Sverige är för de andra doktoranderna.
 
I fredags blev det shopping och helgen spenderades i New York med broadway show och en massa traskande. Kallt som rackarns tyvärr och vi var rejält trötta efter några nätter utan så mycket sömn vilket inte blev bättre av flera timmars traskande runt manhattan men coolt att vara där. Vi sparade dock den riktiga sightseeingen till denna helg när vi skall dit med Johanna som anländer senare idag. Måste ändå inse att jag och syster gillar lite mindre städer bättre... trängseln runt Times Square var galen. Vi blev bara stressad, irriterad och ville därifrån (Ja, lite lantlolla är man ju). Central Park var verkligen ett välbehövligt och trevligt inslag! 
 
Igår var det Barry Schwartz (gigant inom rational decision making) som stod på seminarie-listan. Fullsatt (som alla seminarier här) och riktigt intressanta diskussioner. Det är ju så häftigt att få träffa dessa stora professorer! Jag är helt salig :) Barry presenterade även en liten ny vinkel på rational decision maker som går ifrån det han och många andra har skrivit om tidigare. Den nya vinkeln är i linje med det jag skriver om i min kappa så skall se om inte detta kan stärka den delen en aning.... På eftermiddagen var jag på professor Faders föreläsning igen.. Har följt den kursen sen jag kom hit. Han är sannerligen en oerhört duktig föreläsare och jag förstår verkligen varför han får så många utmärkelser som lärare/föreläsare! Imponerande och jag har en hel del saker uppskrivna som skall testas på höstens kurser och studenter! :) Idag har jag varit över till Drexel University för ett möte med en forskare där. Fick lite mer inblick i hennes intressanta forskning, saker hon kämpar med och hur hon tänker. Hon var verkligen supertrevlig, peppande och hjälpsam. Har fått en del tips på inrikting, fortsatt forskning, artiklar jag bör läsa och vad jag kan göra med mitt data. Med andra ord ett riktigt intressant och givande möte! 
 
Ikväll blir det att möta upp syster och Johanna vid tap-house här bredvid jobbet för lite mat och några glas innan det är dags att bege sig till matchen. Är så glad att jag fått tag på NHL-biljetter! Synd bara att flyers missar slutspelet och att ena svensken (Grossman) är skadad men vi skall hejja extra mycket på Gustafsson! Kan bli intressant också att se hur publiken tar emot Jagr... hans första möte med Flyers sen han lämnade klubben. Dessutom brukar det vara lite derby mellan Flyers och Boston Bruins så det är upplagt för en bra match ändå. Läste också att Flyers skulle hedra boston maraton ikväll.. 
___________________________________________
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback