Påsk i Philly

Finns så mycket att berätta om hur fantastiskt allting är här! Var i torsdags ut med professorn som såg till att jag fick komma så jag fick se lite olika barer och hinna surra lite med honom. Väldigt trevligt! 
 
Här är de inte lediga när det är påsk så i fredags blev det en heldag på kontret men lite trött efter en utekväll så jag avrundade lite tidigare.. I helgen blev det en shoppingrunda på Philadelphia Premium Outlets och fick med mig ett helt berg med grejer! Ett par löparskor, 1träningsjacka, 1linne, 1top, 2blusar, 1skjorta, 2kontorsklänningar, 1DKNY finklänning och en bh. Allt till ungefär vad löparskorna och träningsjackan hade kostat mig hemma i Sverige. Galet! :)  
 
Igår var det lite trist väder i Philly (vad hände med "its always sunny in Philadelphia" liksom) . Inte det bästa vädret att gå på sightseeing och dessutom eftersom det var påsk så var butiker och sevärdheter stängda så det blev lite sovmorgon innan jag trotsade regnet med en lång powerwalk för att se lite mer av west Philly. Längtar tills foten pallar en löptur måste jag säga men just nu känns det långt borta tyvärr... Igår på kvällen var jag med om en ruskigt otrevlig sak. Jag fick syn på en mus i lägenheten! (Jag kommer att hävda att den var gigantisk men jag vet att den nog inte var så stor ändå... men ändå äckligt). Jag kan lova att jag hoppade upp i soffan och skrek högt som en liten tjej så om någon varit i rummet hade säkerligen fått sig ett rejält skratt!! Efter att ha haft panik ett tag insåg jag att jag faktiskt är "on my own" och att musen måste ut. Bara att gilla läget med andra ord och jaga fatt den. Sjukt vidrigt!!! Jag vill bara därifrån nu! Har mailat till hon som äger lägenheten men inte fått något svar ännu... Jag hoppas verkligen att vi kan lösa detta på något sätt så jag inte behöver betala hela hyran för då är jag fast i mushuset... Kan lova att jag låg vaken och lyssnade efter ljud... det kan ju finnas fler?!?!!  Det bara kryper i kroppen på mig när jag tänker på det!! Håller på att kika för fullt på nya lägenheter men eftersom det varit påsk har endel ställen haft stängt... jakten fortsätter imorgon!!! Får hoppas att jag inte träffar på några fler innnan jag hittar något nytt! 
________________________________________________
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback