Therese och Johanna på besök

Tyst och tomt i lägenheten nu när syster och Johanna har åkt hem. Har varit så härligt och roligt att ha dem här!! Kickade ju igång Johannas besök med öl och pizza på Tap House hos vår favvo-bartender innan det var dags för NHL match. Flyers vann med 5-2 så en hel del mål blev det :) Riktigt coolt med arenan och allt men vi höll alla med om att vi saknade en riktigt hejjarklack som alltid finns hemma på matcherna. Här är alla ansvariga vilket gör det hela lite sporadiskt (men grymt mycket hejjande vid slagsmål)... Pampigheten innan match är det svårt att slå... så coolt och välgjort! Efter match drog vi iallafall tillbaka till tap house för att fira in systers födelsedag.

Sent i säng å upp tidigt morgonen efter för att göra american panncakes till syster på hennes 30-årsdag. Jobb för mig på dagen och sightseeing för tjejerna följdes upp med en härlig rejäl amerikansk steak på en mysig och cool restaurang. När de hörde att syster fyllde år bjöd de på dessert. :) Vi gick vidare till Cuba Libre där vi mötte ett glatt gäng grabbar från Florida som vi sedan tog med (eller tog de med oss?!) till Vango Lounge. Blev en sen och blöt natt i systers ära. Blev friad till av en av Florida-boysen så greencard är nära nu ;)

I torsdags begav jag mig till jobbet och tjejerna till New York där jag mötte upp på kvällen för att se stan från toppen av "the rock" (rockafeller center) och en härlig middag.

Fredagen spenderades med buss, färja ut till staten island och mer buss i värmen innan det blev en god middag på ett mexikanskt ställe i meatpacking distrit följt av en cosmo på en skylounge.

I lördags började vi dagen med en helikoptertur över New York. Hur coolt som helst! Tur hade vi också för vi blev uppgraderade till mellan-turen trots att vi bara betalat för den lilla turen eftersom de hade tre andra gäster som skulle åka den längre så istället för att sätta oss i olika helikoptrar fick vi den längre turen om vi lovade att inget säga till de andra i helikoptern. :) Min första helikoptertur och det var verkligen sjukt coolt! Vilket minne! Vi studsade därifrån med fåniga leenden på läpparna.

Jag och Johanna tog en guidad tur vid 9-11 memorial medans syster tjuvstartade shoppingen. Det var verkligen gripande och intressant att få berättat hela historien av de som var inblandade. En av guiderna var reporter som rapporterat precis vid tornen under dagen för attentatet och veckorna efter. Den andra guiden förlorade sin son som jobbade ovanför där flygplanet flög in i torn 1 och således blev fast i tornet tills det rasade samman. Kan lova att tårarna rann både på mig och Johanna.. En amerikan som också gick turen kom fram till oss efteråt och sa att han tyckte det var fint att se att även utlänningar var så intresserade och berörda av det som hänt... varpå vi grät ännu mer.

När vi väl samlat oss var det dags att hitta Tessan och påbörja shoppingen. Spenderade resten av dagen i century 21 där vi shoppade loss rejält! Kvällen spenderades på en mysig restaurang i Hells Kitchen området (där vi bodde) och en ruskigt äcklig cosmopolitan på ett hak bredvid lägenheten..

Söndagen spenderades först med en promenad längs High Line och sedan shopping och utservering. En fantastisk helg i New York med andra ord :)