Helg i skidspåret

Trött men otroligt nöjd efter en helg i skidspåret med Chia och Niila! Var med på tävlingen "Skärgårdsdraget" i Holmsund både lördag och söndag så nu är kroppen mör och foten gör tyvärr lite ont. I lördags lyckades vi åka snabbare än vi någonsin gjort på det spåret så är supernöjd med gänget!! I söndags tilltog vinden och det snöade lätt vilket gjorde att det drevat rejält i spåret så vissa ställen kändes som att åka i djupsnö... Tungt med andra ord men vi jobbade på så gott vi kunde. Gick inte lika fort som i lördags men fick ändå en bra tid (för att vara mig det vill säga) och vi hade faktiskt några ekipage bakom oss i resultatlistan båda dagarna. Chia och Niila är superfina tillsammans och det är ju så roligt att köra två! Jag som inte är så duktig på skidor behöver ju all hjälp jag kan få!  :) 
 
Måste även nämna hur otroligt trevliga folk är inom draghundssporten!!! Oavsett nivå så är folk trevliga, peppande och glada för andras resultat. Dessutom ges det gladeligen ut tips och trix. Det gör verkligen att en nybörjare som jag blir än mer peppad och känner att denna sport är något jag vill hålla på med!! Blir allt mer biten och längtar, trots min möra kropp, tills nästa pass! :)
_____________________________________________
She´s just a girl and she´s on fire
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback