Energi

Den senaste tiden har varit allt annat än händelselös. Både positiva och negativa saker har fyllt tiden så pass att jag ett tag kännt mig helt orkeslös. Längtar bakåt, längtar framåt men försöker att fokusera på nuet. Det tar på krafterna att alltid vara den starka. Fick iallafall en hel del energi tillbaka tack vare midsommarhelgen och försöker nu att fylla min tid med positiva tankar och händelser för att orka med allt.
 
Var igår till sjukgymnasten och det verkar som att jag kan klara mig utan operation trots allt. Efter en hel del brytande, böjande, stretchande och pressande "mobiliserade" hon om foten och vips var svullnaden borta. Tydligen är det inte alls vanligt att lyckas stukan foten så rejält och dessutom åt båda hållen (krävs en Elin för att lyckas med något sådant). Fick ett nytt träningsprogram för att verkligen testa foten och förbättra rörligheten i den, vilket skall köras nu i två veckor för att se hur foten reagerar på det. Beroende på hur foten svarar på så avgörs huruvida det blir röntgen och eventuell operation eller om det är lugnt. Bara hålla tummarna för att detta kommer lyckas. Är rejält mör i foten idag efter behandligen igår men jag hoppas det gav resultat. 
 
Känns toppen att veta vad jag får och inte får göra vad gäller träningen. Känner att jag behöver få träna på lite mer för att återfå min energi. Känner inte riktigt igen mig själv när jag är så här orkeslös. Träning, roliga aktiviteter och lite bus är nog medicinen... Det är ju trots allt sommar.... nu kör vi! :) 
_________________________________________________
Time to get busy for some rock n' roll
You better get your ass into it, just lose control



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback