Enkelt?!

Har fått höra att folk inte förstår hur jag alltid kan vara så glad och att jag av den anledningen skulle ha det så mycket lättare än alla andra. Till alla er som tror detta vill jag bara säga att saker och ting inte allt är som det först verkar! Ja, jag ler, skrattar och väljer att se det positiva i saker och ting men detta är ett val jag gör, som jag är glad att jag fortsätter göra! Det finns alldeles för många saker som går fel och som är jobbiga så för att väga upp för dessa väljer jag att fokusera på det som är bra! Prova ska du se, det hjälper ibland! 
 
Alla tvivlar vi någon gång. Jag kan ärligt säga att det var tur jag var i Philadelphia på Wharton School i mars för annars hade jag nog sagt upp mig. Ett steg framåt, två steg bak känns som standard just nu. Ett år kvar och oron, tvivlet och stressen har aldrig varit så påtaglig förr! Har dock bestämt mig för att inte hamna där jag var innan Philadelphia så jag tvingar mig själv att sluta stressa. Ändå kan jag inte hjälpa de nätterna, som natten till idag, när tankarna tar över... Sådana nätter är jag fortfarande vaken när väckaren ringer. Jag sträcker på mig, går in i badrummet, ställer mig framför spegeln och försöker att skaka av mig allt. Sakta men säkert förvandlas oron och tvivel till ett självsäkert leende och en positiv anda. Idag skall bli en bra dag, en produktiv och härligt positiv dag! Nu kör vi!
 
Att jag väljer att vara exalterad, positiv och glad är mitt sätt att hantera tillvaron. Mitt sätt att överleva. Tro mig, jag vet vad smärta är för det lever jag med varje dag! Men för att orka fortsätta, för att inte bli förstörd av smärtan väljer jag att försöka ta varje tillfälle jag har till att skratta, le och se det som faktiskt är bra här i livet. Livet suger ibland, men det är även hur underbart som helst. Jag tror att det ord jag använder mest är awesome och många retar mig för att de menar att jag tycker att allting är det. Men varför inte se på livet från den ljusa sidan och verkligen ta in allt det bra?! Det är den känslan jag helst håller fast vid och vill leva mitt liv genom. När jag gör mig klar för dagen eller lämnar kontoret med alla problem jag stångas med (om så bara för en kopp kaffé) så väljer jag att fokusera på något positivt för att få lite ny energi för att orka ta tag i det andra. Känslan av glädje, gemenskap och att se saker från den ljusa sidan håller jag hårt vid för det är den känslan jag vill leva med. Vilken känsla vill du helst leva med? 
_____________________________________________________
 It´s hard to dance, with a devil on your back so shake him off! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback