Full fart i skidspåren

Tiden trummar verkligen på i en ruskig fart! Har haft en extra hund på besök fredag till onsdag så nu känns det lite tomt här hemma. Chia och Niila trivs ju så bra tillsammans och det är verkligen mysigt att se dem ligga och pussas å mysa varvat med att busa, hela kvällarna.
 
Blev en hel del skidåkning i helgen. Testade om halsen och förkylningen höll i fredags med ett varv på hundspåret (8.6km). I lördags bar det iväg till Örträsk för att köra tävling. Körde båda hundarna 1o kml i motionsklassen i tungt före och plusgrader. De gick superfint första 7km men sen gick det trögt men vi tog oss i mål på 30:49, så inte superbra men helt ok med tanke på förutsättningarna så kan inte vara annat än nöjd med ligan. Hade i allafall tre ekipage bakom oss varav två andra körde dubbelspann. I söndags var det tävling på Nydala och eftersom min fot gjorde rejält ont, hundarna gått rätt tungt dagen innan och det var varmt så bestämde jag mig för att köra 5km istället för 10km. Flög på riktigt fint i spåret (utom branta backen då det inte riktigt händer så mycket när jag försöker trycka ifrån med vänsterfoten) och vi tog oss i mål på 11:50, vilket var andra bästa tiden i den klassen. :)
 
Lite trötta efter tävlingen i lördags
 
När jag kom ut ur duschen i söndags möttes jag av denna syn... hmm... men de var ju så söta och trötta efter att ha varit så duktiga på tävlingen så jag hade inte hjärta att köra ner dem.
 
I tisdags körde jag hundspåret igen och även denna gång gick det ruskigt långsamt. Chia drog typ inte alls efter 1km.. verkar som att hon inte gillar det spåret eller så beror det på att ingen annan var i farten någon av de två gångerna som jag körde där... grymt trist när hon inte går bra är det iallafall! Onsdagen spenderades i milspåret på Nydala med stor del av laget. Kändes lite väl läskigt då det var isbana och Chia å Niila tog i rejält i början. Jag stod mest bara och plogade bakom eftersom jag tyckte det gick lite väl fort i mörkret. Chia var rejält trött sista kilometrarna och blev bogserad av Niila som aldrig verkar tröttna! Trots att de fick bogsera en plogande Elin runt milspåret så stannade klockan på 29min. Min fot mår inte speciellt bra efter allt plogande.. gör faktiskt riktigt ont hela tiden även idag i insidan knölen och ganska långt upp på insidan av benet men den är iallafall inte så jättesvullen men jag avstår träningen och vilar fram tills på tisdag då jag är tillbaka i stan igen. Då hoppas jag att foten känns okej igen!
___________________________________________________
I will be brave
I will not let anything
Take away
What's standing in front of me



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback