Philly, vackra Philly!

Tiden flyger alldeles för snabbt här... om två veckor måste jag sätta mig på flyget hemåt. Vill verkligen, verkligen inte åka hem! Enda som känns positivt med hemresan är att jag får träffa hjärtat mitt som jag saknar så otroligt mycket!!
 
Många intressanta seminarium sen sist.. Gillar våra pre-seminarium träffar med doktoranderna... Innan de skall presentera något för hela avdelningen så träffas doktoranderna och lyssnar på presentationen, ställer frågor och diskuterar vad som bör tas upp, är oklart och hur presentationen kan förbättras. Riktigt kul att se skillnaden sen på det "riktiga" seminariet. Tror på detta system! Självklart är det lättare här där de är så många inom samma ämne, men ändå! Tror ändå att vi doktorander hemma i Umeå kan hjälpa varandra mycket mer än vad vi gör idag! 
 
Har hyrt cykel nu som jag får behålla resten av tiden här. Tog en låång cykeltur i lördags i härliga +20 och strålande sol! Cyklade till Manayunk och sedan andra sidan Schuykill river och genom Farimont park. 
Faktiskt svensken Carl Milles som gjort dessa skulpturer. :) 
 
Så vackert och fridfullt längs Schuylkill river 
 
Manayunk! 
 
Stannade till och slog mig ner i gräset för att kika på lite rugby. Dröjde inte länge förrän detta rugby lag tog hand om mig.. Tydligen var jag lite röd på axlarna så jag fick starkare solskyddsfaktor än den jag hade på och med mig och en genomgång av reglerna. Hade verkligen hur kul som helst! Vilket härligt gäng alltså! :) 
 
Vackra Philly! 
Schuykill River söndag eftermiddag. Tog mig ner på stan för att kika på en kollega här som skulle springa Blur cross broad street run (10miles). Fick dock aldrig syn på honom vilket iof kan bero på att det var närmare 40 000 människor som sprang!! Ändå lite mysigt att stå och titta på. Stod precis bredvid en grupp som sjöng lite gospel och en tjej som höll upp en skylt med "There´s margaritas at the finish line"! :) 
_______________________________________
On top of the world

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback