Borde lyssna på hjärtat

Har varit lite snurrig och det har svartnat för ögonen sen i måndags så fick ställa in mountainbike-körningen med hundarna. Kändes som att risken för att jag skulle svimma var lite väl stor för att bege sig i full fart med Chia och Nilla. Fick kasta in handsken även i tisdags men igår trotsade jag snurrandet och tog med Chia till bräntis och härligaste gänget för att haka på så gott det gick. Kände att jag behövde den positiva energin som jag alltid får från dessa underbara människor! Hade så klart hjärtat med mig hela passet (vi brukar köra utan hund) utifall att jag skulle svimma (hon är ju van och vet hur matte skall tas) och för att få det lite lättare uppför backen. Gick över förväntan måste jag säga och jag tog mig igenom hela passet. Kände av nacken de sista intervallerna uppför men då var det ju så få kvar och på något vis orkar jag mer i vissa människors sällskap så jag bet ihop och körde klart. Jag avskyr ju verkligen att vika mig så jag bet ihop de sista intervallerna. Dock verkade Chia tycka att det var en dum ide. Det värmer verkligen i hjärtat att se hur hon "kollar" om matte är okej istället för att ösa på för fullt uppför backen. Hon studsar bredvid mig, kollar på mig och ställer sig i vägen.... hon känner mig bättre och har mer koll på mig än jag har på mig själv! Borde kanske bli bättre på att lyssna på henne! <3 
Min kloka vän och jag i somras.
 
Var i fredags på en magisk middag hos M med tjejerna. Han tog verkligen hand om oss på bästa sätt och bjöd på mat och dryck värdig en fem stjärnig restaurang.
Finaste kollegorna och den gudomliga efterrätten! 
 
Kom inte hem förrän 4.30 på morgonen och fick mig några timmars välbehövlig (men för lite) sömn innan det blev en långpromenad i Holmsund. Hann hem till en workshop i ladystyling -salsa. Sjukt roligt! Jag är verkligen fast! Fasen så roligt det är! Spennderade även kvällen på salsaclub så jag fick dansa lite till! :) Hann ju självklart även med att fira hjärtat som fyllde 6år! 
Inte varje dag matte kommer med nya leksaker, ben och serverar glass till efterrätt.. :)
 
Var i söndags först i bräntis med drag-gänget och körde lite roliga övningar med hundarna, skyndade hem för att snabbt duscha och byta om för en eftermiddag i skogen.
Underbar dag för lite backintervaller med hundarna! 
 
I skogen byggdes linbana byggdes åt kidsen som kiknade av skratt för varje tur och Chia mumsade nöjt på pannkaka och muffins som barnen gladeligen erbjöd.
Teamwork!! 
 
Dagen avslutades med 3h salsa! hmmm.. kan kanske vara pga den intensiva helgen som min nacke gick i strejk i måndags! Måste lära mig att planera in paus och vila mellan alla aktiviteter men jag har ju så svårt att säga nej när något roligt dyker upp! 
 ___________________________________________
Sover du vakar jag, 
Min puls är dina hjärteslag, 
När du är vaken följer jag, 
Vid din sida både natt och dag
När jag är vaken är du allt jag ser, 
Och jag skall inte svika, inte falla ner (Raubtier - Dobermann)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback