Dance baby!

Mycket som händer. Ibland är det svårt att få ut orden trots att tankarna trängs, knuffas och behöver få komma ut samtidigt känner jag mig helt tom. 
 
Chia blir stadigt bättre och bättre. Mycket har hänt sedan jag i juli trodde att jag skulle förlora min älskade trogna vän. Det är helt galet skönt att se att energin och livsglädjen är tillbaka! Känns som att jag kan börja andas på riktigt igen och sova lugnt utan att behöva oroa mig för om hon fortfarande lever när jag vaknar. <3 Har kunnat börja köra lite drag igen och det är helt underbart att se hur mycket hon älskar det! I vinter blir vi farliga! :) 
 
Island var awesome! 
 
 
Interna seminariet gick fin fint så nu är det slutspurt innan disputationen i vår :) Efter att i en månad ha undervisat härliga studenter är jag nu ruskigt laddad att bita tag i avhandligen igen och knyta ihop säcken!! Nu kör vi! 
 
Helg med gänget i Höga Kusten var Awesome. Klättrning, vandring, mys! 
 
 
 
 
Kräftskiva med ÖRS-gänget i Stockholm och en välbehövlig justering av Atlaskotan. Känns fortfarande helt underbart att kunna skaka på huvudet utan att det svartnar för ögonen. 
 
Härlig helg i Skellefteå med Maira fylldes med shopping, hockey, lyx 3-rätters middag, vin, bubbel och utgång! Sjukt kul! Avslutade den helgen med att börja kurs i salsa så nu vigs söndagskvällarna till tre timmar salsa. Love it! Måste dock lära mig att låta grabbarna föra istället för att försöka ta över :) 
 
 
 
Var förra måndagen på en föreläsning i tävlingspsykologi vilket gav en hel del tankar. "Jag måste", "Jag vill", inre eller yttre påverkan... mycket som kan appliceras på detta tänk. 
 
I fredags gjorde vi hemmagjord sushi! Galet så gott det blev. Sushi, maragaritas och en massa surr! Mys!
 
Hade Niila på besök i helgen så blev lite hundkörning. En rejäl vurpa i fredags då Niila vände 90grader rakt ut i skogen i full fart gör att jag fortfarande har sjukt ont i svanskotan och nacken. Avslutade helgen med 3h härlig salsa! Så grymt kul det är alltså! Love to dance! Försöker hålla kvar vid känslan och glädjen som dansen för med sig. Behöver fokusera samtidigt som jag behöver få koppla bort allt. Inte alltid lätt att få ihop pusslet. Känns gött och oerhört viktigt att ta några minuter för att se tillbaka på allt positivt och roligt jag haft för mig senaste tiden. Gör att allt känns lite lättare. Live for the moment, live for the day! 
__________________________________________
Tell me why we are talking when we dance so good?! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback