Mysig helg med hundträning i fokus

Helgen har verkligen haft hundträning i fokus. Började redan i torsdags med att låta hundarna simma i Nydala. Lite svårt att komma i på grund av att det var så långgrunt men väl i gick det fint. Fredagen avslutades med hundkörning ute i Kulla, simning för Chia och fika hemma i värmen igen. Det är så roligt att Chia börjar bli mindre och mindre panikslagen för varje gång och simmar på allt bättre. Nu börjar jag tro på att vi kommer få till det så hon kan simma själv till slut. :) 
 
Lördagen startade tidigt med hundkörning. Eftersom Helen var på ridläger fick Queen följa med mig och jag måste säga att hon var en fröjd att köra. Den lilla donnan ger verkligen allt och är så sjukt gosig. På kvällen blev det sushi-picknick vid Bäcksjön med alla hundarna. Vi hade tänkt låta dem simma men när solen gick ner kändes det lite för kallt för oss två-fotade så det blev istället te-mys inne i värmen. 
 
I söndags tog jag och Chia med oss lite fika och drog ut i skogen. Plockade lite blåbär och bara strosade runt på ett ställe vi aldrig varit på förr. Ruskigt skönt att bara vara i skogen. Det är där jag laddar batterierna som bäst och får ordning på tankarna som skenar. 

Idag haltade Chia hem från dagis så istället för träning blev det soffmys. Inte helt fel det heller. 

_________________________________
When you feel so tired but you can't sleep

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback