Grubblar

Tankarna snurrar för fullt just nu och höll mig vaken hela natten. Det är så mycket att fundera över... allt som varit, hur framtiden kommer se ut, hur allt ska lösas på bästa sätt och vad saker egentligen betyder... en del tankar är bra - andra dåliga. Många är konstiga och en hel del bara fullständigt galna!  Jag har så otroligt lätt att fastna i en tanke och ständigt återkomma till ett visst problem eller en händelse. Förvisso kan vi inte sluta tänka och det är inte heller något jag eftersträvar men jag önskar att jag kunde styra mina tankar lite bättre ibland. Jag brukar ju kunna slå av systemet när jag behöver sova men i natt var detta helt omöjligt. Istället snöade jag in på tankar som bara för med sig sorg och uppgivenhet. Känns som ett ändlöst grubblande att gå igenom saker och ting om och om igen utan att komma någonstans. Försöker vrida och vända på saken för att se olika lösningar och scenarios vilket gör mig galen. Vissa saker som jag grubblar på kan jag inte riktigt få rätsida på och trots att jag vet att lösningen ligger bortom min egen kontroll och mitt eget beteende så snurrar ändå tankarna kring det. Andra saker kan jag inte få rätsida på mig själ. Det är svårt att finna lösningar när jag inte är helt säker på vad jag själv tycker och vill skall hända. Men, det värsta är nog de saker som jag vet hur jag skulle vilja att de utvecklade sig men att jag nog kanske inte är lika modig i verkligheten som i tankarna....
_________________________________________________
Face facts, I am nuts for real but I´m okey with that

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback