Lite av allt

Verkligen en dag med blandad kompott. Känner en viss uppgivenhet kring vissa saker men samtidigt finns där en beslutsamhet som jag inte tänker låta någon eller något rubba! Väljer att (som vanligt) fokusera på det bra och positiva för att på så vis jobba mig igenom det andra!

Var och gjorde en kalipermätning idag. Två år sen sist jag gjorde det och med tanke på att jag knappt tränat sen innan jul var mina förväntningar extremt låga. Har dock gått ner i fettprocent sen då och ligger på en lägre nivå än jag trodde. Tillhör kategorin Athletes hehehe Skönt att köra en mätning och nu sätta upp mål inför nästa mätning om 5-6 veckor. Allt blir så mycket lättare med mål och delmål! Gör att jag "tvingar" mig själv att komma igång igen på allvar. Behöver den pushen men denna gång skall jag försöka vara smart och inte köra för hårt så nacken inte orkar med. Mår alltid som bäst både i kropp (även nacken) och själ när jag får träna och därför är jag dålig på att hitta balansen för vad som är bra och vad som blir för stor påfrestning på nacken. Denna gång finns därför (hör och häpna) vilodagar utsatta i schemat! Jag skall tvinga mig själv att bara ta det lugnt 1-2 dagar i veckan så att nacken hinner återhämta sig!

Var på Nydala och körde skidor med härliga människor och hundar ikväll. Chia var grymt taggad trots att hon är i höglöpet! Kan iof bero på att hon inte dragit på skidor sen innan jul men är ändå förvånad över hur bra hon gick idag! Det är pass som detta som gör att jag redan nu längtar till onsdag då vi kör nästa skidpass!
__________________________
There's always some reason 
To feel not good enough 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback