Inte så awesome...

Idag är jag inte riktigt på topp! Var hos läkaren imorse vilket resulterade i ytterligare sex veckors sjukskrivning till att börja med. Detta har lett till att min disputation nu är skjuten till hösten. Måste säga att det känns både skönt och oerhört jobbigt. Känns som ett misslyckande att inte disputera i rätt tid men samtidigt inser jag ju att jag inte kan göra så mycket åt detta utan måste "gilla läget".  Jag har väldigt svårt med planlöshet så det är iallafall skönt att det finns en plan så jag kan slappna av i det.
 
Brottas med sina egna tankar vad som är ok och hur jag ser på mig själv som person och att jag just nu inte kan riktigt vara Elin utan måste agera annorlunda och försöka tycka att det är okej även fast det känns helt fel och strider mot allt som känns rätt för mig. Trots att jag vet att jag bara kan och får jobba 50% så känns det oerhört fel och jag får dåligt samvete av att göra annat på dagtid. Jag vet att det är bra för mig att hitta på annat som at ta en promenad, träffa folk eller bara vila men det är ju så olikt mig att bara glida in på jobbet några timmar för att sedan glida hem igen. Känner mig lite som en drönare som inte "gör rätt" för mig och det är ju verkligen inte likt mig. Hur jag är som person och vad som nu är möjligt går inte direkt hand i hand vilket är väldigt jobbigt. Önskar att jag kunde köra på som vanligt men det är ju bara att inse att det är ett tag bort. Kontrollen är ju som bortblåst och jag känner inte igen mig själv just nu och har därför lite svårt att förhålla mig till denna situation. Det var väldigt längesen jag kände mig så här liten och sårbar.... 
_______________________________________
I believe I´m gonna make it, little by little

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback